Pages

again!! and again!!

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Semalam merupakan hari yang sangat bersejarah sepanjang saya di UPSI. hari yang tecatatnya 1001 makna dalam hidup saya. membuatkan saya rasa sangat terharu. sangat teruja. 2 saman dalam satu hari. memang terbaek sangat-sangat. yang pertama saman traffic sebab tak bawak road tax moto. yang kedua saman perpustakaan sebab lambat hantar buku olahraga.

saman road tax tu memang tak puas hati sangat-sangat. belum sempat nak explain kat pak cik polis (actually muda lagi polis tu) yang sangat bajet bagus, bajet kemas, bajet hensem, bajet segala-galanya terus dia mintak IC dan tulis surat saman. saya bukannya nak mengutuk la. kami tau kami salah tapi at least tolong la dengar dulu penjelasan kami. saya ada lesen ada pelekat P dan moto pon ada road tax cuma saya taktau yang road tax moto tu ada pada kawan saya. almaklum la pinjam moto orang. saya ingatkan ada kat tangki minyak tu. jadi kepada jejaka diluar sana, hindarilah diri kamu semua daripada menjadi polis traffic ka polis apa ka. hidup memang takkan tenang. setiap hari ada saja orang akan menyumpah kalian dengan sikap segelintir polis yang sangat keras kepala. seriusly tak puas hati.

saman perpustakaan tak la saya kisah sangat. sebabnya cuma lewat hantar buku dek kebizian membuat assigment dan test. cuma RM0.20. walaupun lambat hantar tapi boleh ja encik kat kaunter tu layan dengan mesra. siap melawak-melawak lagi. =) ada budi bahasa. senyum tak lekang dari bibir. nak banding dengan pak cik tadi jauh panggang dari api. senyum dak pastu siap perli cakap surat saman tu nanti fotostet dan buat FRAME.. terus saya cakap kat dia dengan nada yang agak tinggi dan menyindir,

"TERIMA KASIH LA BANYAK-BANYAK PAK CIK, KAMI MEMANG SUKA KENA SAMAN. RASA SANGAT TERUJA. LAGIPON MEMANG KAMI BERCADANG NAK BUAT FRAME PUN"

lepas tu kami terus p dari pak cik yang sangat over tu. bukan saya nak biadap tapi dia yang tak menghormati saya dan Aqillah.. memang terketar-ketar tangan nak tandatangan kat surat tu.

nak komplen sikit pasal surat saman tu


  • dah la tulisan macam budak tadika.. seriusly huduh!!

surat cinta


tetap happy walaupun sedih


0 gosip anda:

´