Pages

Sakit Telinga

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.


Masuk hari nie dah 2 minggu saya sakit telinga. saya pun tak pasti apakah punca sakit telinga nie. mula-mula saya ingatkan disebabkan masuk air. bila dah dua tiga hari tak baik jugak saya mula rasa risau.

"haish telinga nie... takkan masuk air sampai tiga empat hari kot..." saya bermonolog sendirian.

setelah mendapat nasihat daripada mak ayah dan kawan-kawan, akhirnya saya ambik keputusan untuk berjumpa dengan Dr. Alangkah nervousnya nak jumpa Dr.. Bermacam-macam andaian telah dibuat oleh para Dr yang tak bertauliah sebelum sampai ke klinik.

  1. ada yang kata masalah infection(jangkitan kuman).
  2. ada yang kata masuk air. (tak logik sebab 3 - 4 hari dah)
  3. ada yang kata masuk binatang.
  4. ada yang kata najis(sopan sikit) tersumbat.
  5. ada yang kata masalah resdung..
hati dah mula rasa bimbang. Duduk ja menghadap muka Dr terus rasa pahit mulut. macam nak demam. wuaa.. takut.. suka buat teruk kan. jumpa manusia je pun. hehe.. setelah menceritakan masalah yang di hadapi akhirnya Dr mengeluarkan sejenis alat yang seperti micropippete lalu masukkan dalam telinga saya.. terus dia berkata:
'Fatin, setelah saya check, disebelah telinga kanan kamu saya dapat lihat gegendang telinga kamu sangat jelas.. berkilau, macam mutiara.. (berbunga-bunga hatiku).. tapi telinga kamu sebelah kiri saya tak dapat lihat gegendang kamu.. yang saya nampak hanyalah tompok-tompok hitam..(luluh hatiku).. telinga kiri kamu kena infection..'
setelah di beri ubat. saya pulang dengan penuh rasa sedih. sedih sebab memang lama lah nak lega. agak terganggu proses pembelajaran saya.. tapi tak apa. mungkin ini kafarah dosa-dosa saya.. mungkin telinga nie suka dengar benda-benda yang lagho.. Allah nak beri peringatan sikit je. Allah tarik nikmat sikit je.. tak kan nak sedih kot.. Think positive duhai hati.. InsyaAllah tak lama lagi lega la nie.. ^_^

"tidaklah orang mukmin yang menderita sakit, melainkan Allah menggugur 
dosa-dosanya dengan penyakit itu" -HR Bukhari Muslim-

0 gosip anda:

´