Pages

Tak suka Tak suka!!

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Di pagi Jumaat yang penuh dengan keberkatan nie rasa macam nak menaip la pulak. Sebabnya jari nie dah makin gemuk(=,=) bila lama tak taip SMS or CHATTING kat FB dek kesibukkan Final Exam. Nak guna touchscreen pon dah xleh. Taip asyik salah je. hehe..  Masa exam kena fokus betul-betul.. Tak boleh main-main. Nanti bila dapat result teruk mula la nak menyesal kan? Lepas tu semester depan kena beljar dengan pensyarah yang sama lagi. kalau belajar untuk subjek lain xpa. Tapi nie untuk kursus yang sama. Malu.. Malu... Tak apa, ini hanyalah sekadar mukaddimah sahaja. hehe

Motif saya nak menaip pagi nie adalah untuk menyatakan ketidakpuasan hati terhadap sesetengah pihak di dalam Fb yang kerap post mengenai CINTA. Ada apa dengan CINTA? hehe.. Ya saya akui, setiap daripada kita memang akan rasa ingin menyayangi dan ingin di sayangi. Rasa ingin berkasihan, rasa ingin di dampingi seperti orang-orang lain. Ingin kelihatan kononnya SUWIT bila bersama dengan pasangan masing-masing. Lepas tu mulalah nak post Quote pasal CINTA. Islamic Couple, Bercinta dalam Islam. Menggunakan agama sebagai medium untuk merasakan cinta itu wujud antara lelaki dan perempuan walaupun belum ada ikatan yang sah. Ya saya akui, memang ada jika kita betul-betul melakukan apa yang disuruh oleh Allah dan meninggalkan segala laranganNya. Pada mulanya memang kita akan merasakan tidak salah. Tapi kita seringkali menyalahertikan benda tu semua. Mulalah kita akan berkhayal untuk memiliki semua tu. Lepas tu bila jumpa dengan ustaz-ustaz muda mulalah. Ohh itulah rusukku ohh itulah bakal imamku. Cait podahh.. menyampah saya.


Ya saya akui.. Kadang-kadang saya pon macam tu juga. Tapi semua tu terjadi lepas saya membaca pasal post-post cinta anda la kat dalam FB tu. Bukannya saya nak marah. Tapi kalau boleh kurangkan la. Iman saya tak sekuat kalian semua. Tolonglah jangan buat saya begini. Dalu memang saya pon begitu, merasakan indahnya berrcinta dalam Islam. Tapi tipulah saya cakap kalau lepas saya post benda-benda macam tu saya tak berkeinginan untuk mencari seseorang. Saya pun manusia biasa. Ada nafsu yang sering mencabar keimanan saya. Tapi sekaramg saya perlu menghapuskan semua itu. Demi misi yang Utama. hehe

mencari keredhaan Ilahi

Dulu saya pernah membuat sedikit kajian tentang rakan-rakan Fb tentang masalah ini. Cewah, macam buat tesis la pulak kan. hehe. xde la. Cuma nak tengok perbezaan antara post mengenai cinta dan isu-isu lain.

Hasilnya:
:::::::::::> bila saya post mengenai kelebihan bercinta
Like: mencecah hampir 50 orang yang akan like.

::::::::::::>bila saya post mengenai islam, aurat, dan isu-isu fiqh
like: anggaran 10-20 orang sahaja.

Tengok. betapa hebatnya aura Cinta. Fantastic. Bukan saya menyalahkan anda semua. Kita semua sama saja. Tapi kita kena ingat, apa yang kita buat akan memberikan kesan pada orang lain. Saya turut terkesan dalam benda nie. Bukan senang nak bermujahadah dengan hati nie. Melihat pada persekitaran sekarang yang majoritinya mempunyai pasangan yang belum halal akan membuatkan kita merasakan seperti ianya satu kewajiban. Kalau boleh saya nak menghalang semua tu.

Contohnya
ohh no.. sweetnya..

lagilah sweet. nak macam nie.. nak macam nie 0_0


Gambar itu semua mampu mempengaruhi minda dan jiwa kita. Sebab itulah saya lebih mesra menggunakan "aku" dan "hang" ketika berbual dengan rakan-rakan lelaki. Membuatkan saya rasa seperti bergaul dengan teman-teman biasa. Tidak akan timbul perasaan apa-apa dalam hati ini. Saya mempunyai matlamat saya tersendiri. Untuk mencapainya saya perlu menghindari diri ini dari terus tersungkur ke lembah percintaan sebelum kawin yang kononnya SUWIT sangat tu.

Tolonglah wahai kawan-kawan di Fb. Hentikan penderaan Imanku ini. hehe Semoga Allah membalas atas kebaikkan yang kalian lakukan. Insyaallah.

0 gosip anda:

´