Pages

Memandu

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Cuti semester nie banyak saya habiskan dengan berjalan-jalan. Merata saya pergi. Nasib baik ada JPJ di sebelah saya yang sentiasa guide semasa saya memandu. Tanpa beliau mungkin saya tidak akan seberani ini. hehe. Al-maklumlah perempuan. Bukannya berani sangat. Paling tak pun mesti ada seseorang di sebelah saya tidak kiralah kecil, besar, tua dan muda. Pokoknya mesti ada.. hehe.

Kali pertama saya memandu bersama Encik JPJ paon ke Bukit Mertajam kerana ada urusan bisnes. Biasalah, bila dah jadi anak seorang bisnesman nie kena la tolong menolong. Sepanjang perjalanan ada saja benda yang tak kena bersama Encik JPJ nie. Bawak laju sangatlah. Slow sangat lah. Elak lubang lah. Ikut dekat lah. Tapi tak apa. Sebagai peringatan. hehe



Berikut adalah dialog yang sempat dirakamkan bersama beliau:

"kak ____ ada tak tanya pasal aku?" (muka bangga)

"ada....." (muka menyampah)

"dia tanya apa?"

"tanya hang dok buat apa la nie."

"habis tu hang jawab apa kat dia?"

"aku cakap la hang dok rumah saja. tak buat apa. benda betoi kan."

"Ish hang nie. Len kali cakap la yang aku tengah dok majukan bisnes ayah. Aku tengah dok merancang nak pasarkan di seluruh Malaysia.  Hang bukannya nak back up abang-abang. Huh.Nanti hang ikut aku pi buat sale. Aku bagi kat hang RM20 sehari. OK?? "

"Dah benda betoi. Takkan aku nak menipu.. hahaha. Hah?? sehari RM20? Ok deal"

Payah la bila dah dapat abang perasan macam nie kan. Nasib baik adiknya tak macam tu. Tu baru sikit saya memandu. Yang paling jauh kelmarin. Ke Kuala Kangsar. Melawat anak sedara saya si Muhammad Ezzat Al-Fateh dan keluarga angkat saya di sana. Encik JPJ Si ayah saya berada di sebelah semalam. Sebelum saya memandu ayah saya ingatkan saya supaya berhati-hati kerana saya membawa nyawa keluarga saya. Kalau jadi apa-apa pupuslah keturunan kami. hehe. Ayah berkata demikian untuk ingatkan saya. Biar lambat asal selamat. Encit buncit kata "Ingat Orang Tersayang". Elleh, macam iklan tepi jalan lak kamu ye Encik Buncit.

Sampai di Kuala Kangsar pada pukul 12 lebih. Lepas tu tukar pemandu dengan ayah pulak. Sebabnya saya dah sakit tengkuk memandu lama-lama. Tambahan pula mata xdapat dah nak angkat dek mengantuk. hehe. Sampai-sampai ja ada ja yang nak memanggil aku nie NICO. haha Nico pon Nico lah janji dapat jumpa. hehe. Dapat melepaskan kerinduan pada kakak dan anak sedara tersayang. Tak taulah bila pulak kita dapat berjumpa lepas nie. Mungkin sebulan lagi atau dua bulan lagi. hehe..

Insyaallah kakakku, aku mendoakan kejayaan hang untuk MTEST nie. Good luck. Insyaallah hang boleh.. Luv u.

Si kecik Atif yang sentiasa menghiburkan mandak. Manja sungguh dengan mandak. hehe. Pantang tengok Mandak pakai tudung, mulalah nak berkepak tangan nak datang kat Mandak. 


sebelum berangkat

atif dah pandai nak posing

sedih nak berpisah

Anak sedaraku yang sulung dah besar. dah boleh geng dengan mandak. Awak comel lah sayang. hehe.. Tak aci.. Tak aci..

kakak dah boleh kawan ngan mandak

dalam kereta


selepas penat memandu


dengan adikku faaiq

Faaiq cakap, kak tin nie tak habis-habis nak tangkap gambar. Adik, nanti gambar-gambar nie kak tin nak tengok kalau rindukan hampa semua.


oppa!! oppa!!

Duduk menyembang denga kak ct dalam bilik. lepas tu dia keluarkan chocolate.. saya nie dah la peminat tegar chocolate.hehe.. bila dah duduk menyembang mula la nak menggila dengan dia. Penuhkan chocolate di gigi, julingkan mata.. comel.. hehe

awak nak kawan dengan saya tak?

Anak sedara yang paling kecil setakat nie. Mungkinkah tahun depan saya akan dapat lagi seorang? hehe.. Practise jaga anak sedara awal-awal. Nanti senang nak jaga anak sendiri. kan. kan.. kan?? hehehe

ezzat, mandak rindu ezzat

nico dan faaiq


bonda nan ezzat





0 gosip anda:

´