Pages

Perihal Housemate

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera

Bersyukur sangat-sangat sebab semester satu nie saya dapat satu rumah dengan rumet dan housemate yang sangatlah baik. Pada mulanya saya fikirkan mereka nie sombong sebabnya bertegur sapa. Tapi tak pon. Mereka sangat ramah. Walaupun lain-lain agama. tapi sangat Menceriakan. Rajin. memang PERFECTlah. hehe. biasa la, bila dah satu kepala semua benda buat pon jadi seronok.


sima <3

Rumet untuk semester satu nie ialah sima. pertama kalinya saya tengok dia, mmm... tak taulah nak cakap. sangat pendiam. Homesick (first time dok hostel). Suka menyendiri. Saya agak bingung macam mana nak hidup dengan dia pada mulanya kerana saya nie seorang yg sentiasa happy, banyak mulut dan suka menyakat. Mula-mula, agak payah nak mulakan. Lama- kelamaan, Alhamdulillah, saya berjaya menjadikan dia seorang rumet yang agak bising. Thanks sima sebab sudi menjadi rumet saya. 

Susah senang bersama sima. Banyaklah benda yang di buat bersama. Pergi kelas, makan, keluar pergi kedai setiap malam. Pokoknya bersama. Tentang makan memang tak payah nak di risaukan sebabnya sima nie jenis tak kisah nak makan berkongsi. setiap hari kami beli lauk 2 jenis dan kami kongsi bersama. Menang sangat menjimatkan sebabnya sehari cuma perlu sediakan duit makan sebanyak RM1.50 - RM2.00 sahaja. Nasi kami masak saja guna periuk comel Amy. 

Amy anak Wallace

 Amy pulak housemate saya yang tersangatlah rajin. Setiap hari khamis dia akan cuci satu rumah. Bermula dengan cuci cermin, sapu sampah, mop lantai, cuci tandas dan susun kasut. Rumah kami sentiasa bersih sebabnya dapat kawan macam Amy. Kalau ada orang datang rumah 1-7-12(promote la tu) mesti semua orang akan memuji. Bangga tahap bila orang puji. Pada mulanya memang kami buat jadual tugasan cuci rumah, tapi ikut dan je la. Sapa yang free dia la yang akan kemas. Malas nak memaksa-maksa. Sebabnya semua dah besar. Bukannya sekolah lagi. 

Apa-apa pun saya bersyukur kerana Allah kurniakan housemate seperti mereka. Walaupun berlainan agama namun kami tetap bersama. Moga kita dapat bersama lagi semester 2 nie ye wahai Amy dan Sima. 

Gambar-gambar kenangan bersama:-


gambar masa awal sem

sebelum ke libary

fatin & sima

saya, amy dan sima

kami sahaja

timah tangkapkan gambar nie. haha


fatin filzah nur

housemate sem 1

berpura-pura 

1..2..3.. snap!!!



0 gosip anda:

´