Pages

berkongsi itu baik

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Alhamdulillah. Hari nie rasa sedikit kelapangan selepas sibuk dengan test yang datang bertubi-tubi. sebenarnya ada lagi paper kimia tapi di tangguhkan ke 5/2/2013 nie sebabnya ramai pelajar sem 2 terlibat dengan program. Program apa ntah ka Johor dan saya juga secara tidak langsung terlibat dengan program nie. hati rasa berat sangat-sangat nak meninggalkan bilik terutamanya katil dan bantal. nampak dak motifnya? hehe.. kacau hujung minggu saya je diorang nie.


hai.. saya dapat hidu sesuatu nie?? =P

actually, nak cakap benda lain. dan xdak kena mengena pon dengan program kat atas tu.  saja nak bagi intro sikit. baru-baru nie saya ada post sesuatu kat Fb. tentang aplikasi tumbuhan dalam kehidupan. Niat dihati cumalah nak berkongsi, tetapi Allah nak bantu kami semua. apa yang saya post masuk dalam test biologi lepas. walaupun cuma satu soalan, tapi bagi saya nilai satu amat bermakna dalam result nanti. bayangkan kalau kita cuma lebih markah satu sahaja dari kawan kita?? sudah pasti kita akan rasa dunia nie macam "ana yang punya kan" hehe

postnya seperti berikut. harapnya dapat menambah ilmu para pembaca juga. =)

Nak kongsi ilmu bio sikit nie, mesti semua orang pernah tengok kan effects api yg orang buat masa kat atas pentas tu?? selalunya kalau ada perasmian majlis yg grand2 la macam pembukaan sukan olimpik.. mesti kita terfikir macam mana la depa buat kan? sebenarnya dia ada kaitan dengan tumbuhan nama Lycopodium (Club Mosses). spore yg dihasilkan oleh Lycopodium ada waxy coat yang digunakan sebagai "flash powder". Bila spore tu disembur keluar sebagai kabus halus dan dinyalakan, dia akan menghasilkan api yang terang.. =) macam tu la kisahnya... Terima kasih lecture BIO ^_^  


 ini la gambarnya.. 


masa saya post benda nie kat fb tiba-tiba dapat satu komen dari lecture Bio saya

"Thank. u have contributed info completion of the lecture .... he.. he.. he.. rasa-rasa masuk test tak?" from Dr Mai

wahh.. masa tu rasa sangat-sangat excited sebab dah dapat hint sikir dari Dr. dan alhamdulillah masuk soalan nie. lepas tu ada kawan-kawan yang mengucapkan terima kasih sebab sudi berkongsi. sudah semestinya rasa bangga dapat berkhidmat untuk masyarakat bangsa dan negara tu wujud dalam diri kan. =) hehehe dan ada yang bertanya pada saya, bila nak post lagi benda-benda macam tu dalam Fb. sebab dapat tambah info dalam diri semua. insyaallah.. more reading more knowledge.

0 gosip anda:

´