Pages

sedih: Ayah

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

   
     Walaupun gambar kat atas nie hanyalah diambil dari Fb, tetapi ia cukup terkesan dalam diri saya. saya rasa benda nie hampir semua orang pernah lalui kan? jelas kelihatan pengorbanan seorang ayah menjaga kita semasa kecil. sama juga dengan emak. =)

     Dulu masa zaman kanak-kanak nak ke sekolah pagi-pagi ayah atau emak yang kejutkan. puas mereka kejutkan kita. macam-macam cara mereka gunakan. kadang-kadang bila kita buat perangai mesti mereka akan mengumpan kita dengan sesuatu ganjaran semata-mata nak pastikan kita ke sekolah dan menjadi insan yang berjaya. saya tak ingat zaman saya dulu macam mana tapi apa yang berlaku pada adik saya sekarang mungkin sama dengan apa yang saya lalui dulu. penuh dengan cabaran. saya rasa kalau saya berada di tempat emak dan ayah saya belum tentu saya dapat lakukan seperti apa yang mereka lakukan. pagi yang penuh dengan kesabaran.
  • mampukah kita nak lakukan seperti apa yang mereka lakukan pada kita semasa kita kecil? =') 

2 gosip anda:

amirul hakim said...

sebagai anak memang tak dapat nak balas balik semua jasa mak ayah. banyak sangat dah pengorbanan dorang. nice entry

nicosikura said...

amirul, betul tu. 10 orang anak belum tentu dapat menjaga seorang ibu dan ayah. =( thanks for ur suppor. ^_^

´