Pages

exam: mak, tak de semangat.

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,

     Alhamdulillah malam nie dapat jugak melepaskan kerinduan pada family. dapat dengar suara pun jadilah. hehe. =) motif saya call mak saya adalah untuk memulihkan semangat yang sememangnya tengah down tahap nie. Bila call je mesti orang lain jawab. Bila saya suruh panggilkan mak ada saja yang nak menjawab.

"mak hang ada kat estate, mak aku ada la kat rumah... so la nie hang nak cakap ngan mak aku ka dengan mak hang????..." hehehehe

     Ayat nie dah menjadi kebiasaan kalau saya call mak saya. memandangkan pebezaan warna kulit antara adik beradik so memang selalu la saya nak kena sakat macam nie. ^_^ sikit pun tak ada rasa nak marah. tetapi lagi menceriakan keadaan. bila dapat saja cakap dengan mak saya pun cakap:

"mak, xdak semangat nak final exam nie. mak bagi la semangat sikit.... =( huhuhu"

jawapan yang mak saya jawab ialah:
  • banyak dekatkan diri dengan Allah.
  • buat solat hajat dan tahajud.
  • tak payah nak fikir benda lain. 
  • kalau mak tambah duit mesti bertambah semangat sikit kan. (hahahaha)

10 gosip anda:

Abang Karu said...

haaa dengaq nasihat mak tu...
kalau ada masa nnt kem salam ngan mak ye..
habaq ja jagau dia kenai ja kot :)

Abang Karu said...

alaaaa mana komen aku td...ilang ke?

Abang Karu said...

owh....ada
lom publish lg kehkehkeh...sorryyyy

nicosikura said...

hehe.. insyaallah.. lambat lagi nak baliknya..
xde hilang pun komen tu.. study.. xsempat nak publish lagi.. =P

Unknown said...

study smart k..slalu dgr ckp mak tu..coz she'll give u the best advise..

Kamsiah yusoff said...

salam kenal..jadi follower ke 100 akt sini..dari kulim jugak..:)

nicosikura said...

thanks akak zai izan.. the best advice from my beloved mother to make me strong for my final.. =)

nicosikura said...

akak kamsiah.. wah... teruja sangat2.. special digit kepunyaan orang kulim jugak.. hehe

ejulz said...

Gud luck.. follow sini.. :)

Jemput join segmen ni kalau belum.. 100 penyertaan TERAWAL akan dapat Sticker Fridge Magnet @ Button Badge dari Cenderahati Akamika Gift .. Dapatkan hadiah2 menarik.. Cepat!! Cepat!! Hehe ^_^
"Segmen : Ucapan Selamat Hari Lahir buat "Si Gule" pada 19 Mac"

Unknown said...

itu la..hujun2 sem nie sume kering..semangat nk bljo dh kurang asyik pikir kat kg jah...duit lg la sangat..hahha

´