Pages

Malu dengan Ibu sendiri?

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

     
     MUNGKIN benda nie sudah menjadi kebiasaan dalam masyarakat zaman sekarang. malu dengan emak sendiri. tambah-tambah dalam kalangan remaja. saya tak kata semua tapi kebanyakannya la. malu bila nak peluk, cium mak dengan khalayak ramai. bila umur mula meningkat dah taknak berjalan dengan emak dan ayah sendiri. malu katanya. xdak class bagai. padahal dulu masa kecil pantang nampak mak dan ayah pakai cantik-cantik mesti bertanya nak kemana. kadang-kadang tu mak baru saja ambil tuala untuk mandi terus kita tanya bertubi-tubi. walaupun jawapannya tak seperti yang kita harapkan..  hehehe

     Bagi saya lagi sweet kalau dah besar masih lagi jalan dengan mak ayah. Bila orang tengok rasa bangga sangat-sangat. tanggapan orang mungkin akan cakap kita anak yang bertanggungjawab dan soleh atau solehah. ^_^ tapi ada juga yang akan ketawakan kita dengan berkata... " hahaha... anak emak " arhhh.. persetankan apa yang orang nak cakap. jeles la tu.. kalau anak perempuan mungkin nampak biasa.. tetapi kalau anak lelaki bagi saya sangat luar biasa. tahniah diucapkan kalau kalian masih mengamalkan budaya ini. hehe.. saya bangga dengan orang yang macam ini.

     Mungkin orang yang dah kehilangan emak dan ayah akan rasa macam nak ulang saja masa yang dah berlalu. kalau Allah pinjamkan mereka walaupun sedikit masa pasti mereka akan hargai semua itu. syukur kerana saya masih dipinjamkan Allah emak dan ayah yang sangat penyayang. takkan saya persiakan anugerah ini. terima kasih Ya Allah.

P/S: enty ini sebagai peringatan untuk diri saya dan rakan-rakan. jangan dah terlambat baru nak rasa menyesal... hargailah detik kita bersama mereka selagi mereka masih ada. ^_^ redha Allah bersama redha kedua ibu ayah kita.. ~Salam Jumaat~ =D

5 gosip anda:

Simple Syara said...

biasalah. Tapi syara tak ^^

Nory Zoulkefle said...

akak yg dah kawen ni pon still jalan dengan mak lagi taw,,,tu yg kdg2 org ingat tak kawen lagi tu...hehehe

nicosikura said...

syara: insyaallah kita anak yang baik.. =D

nory: akak memang terbaiklah. ^_^

~ KaiSara AiMan PunYe BloG ~ said...

rindu mak..klu blh nk brkepit je..tp dh kwin kna duk jauh.uhukk

nicosikura said...

hehe.. kah kawen kena kurangkan sikit la.. nanti suami akak jeles.. =) apa2 pun emak tetap no satu..

´