Pages

Tazkirah: Kalaulah Sekarang Saya Mati...

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Kalaulah sekarang saya mati.
>_<


Kalaulah sekarang saya mati,
tempoh hidup saya di dunia hari ini telah berakhir,
bermulalah hari pertama di akhirat..

Saya risau, solat saya banyak yang tidak khusyuk dan lalai.
Mungkin juga tanda sedar ada solat yang rosak dan tidak diterima,
sedangkan ia perkara utama ditanya.

Saya risau, saudara-saudara se-Islam saya yang sekian lama ditindas,
saya biarkan dan abaikan mereka sahaja..

Saya risau, hati ibu ayah yang pernah saya lukakan selama hidup.
saya tidak pasti apakah mereka redha dan
memaafkan segala silap dan salah yang pernah dibuat.

Saya risau, hutang-hutang yang masih belum terbayar,
dan ada yang tidak dicatit untuk diselesaikan..

Ohh, rupanya saya masih beruntung, saat ini masih diberi peluang.
entah berapa hari lagi yang berbaki untuk kehidupan abadi.
moga bekal penuh terisi..

Allah.. Allah.. =(

1 gosip anda:

Marliyana Mk said...



there are millions in their graves wishing to come back to life, only to prostate to Allah one more time
:(
ALLAHU RABBI...smoga kita yg masih hidup ni xsia2 kan peluang yg ada

´