Pages

Gajah Ada Pipi??





sesi pembelajaran berjalan seperti biasa. kelas transisi baru saja berakhir. tibalah masanya untuk saya mengajar seperti biasa dengan menggunakan buku teks. walaupun agak kekok, tetapi saya gagahkan diri untuk berselindung di sebalik buku-buku itu. (^_^) 



saya: ok pelajar semua.. hari nie cikgu nak ajar buku ni.(sambil menunjukkan buku sains). suka tak?



dari raut wajah mereka tergambar perasaan seronok. senyuman sentiasa terukir di bibir mereka. refleksi positive telah mula ditunjukkan.



pelajar: baik cikgu.

husna: cikgu, mai saya bagi buku kat kawan-kawan.

saya: nah, ambik nih!! ok semua, bukak muka depan sekali ada gambar gajah tak?

pelajar: ada cikgu.

saya: ok semua, cikgu nak semua sambung dot-dot tu, pastu warnakan gajah tu comel-comel ye. 



setelah seketika;




adilah: cikgu.. cikgu.. pipi gajah ni nak kena warna x? 

saya: hah!! pipi gajah??? syabil, gajah ada pipi x?? hehe




haha.. sebenarnya saya pown tak penah terfikir gajah tu ada pipi. selalu kalau untuk binatang saya sebut je kepala.. tak pernah saya terfikir gajah ada pipi..




:^: macam nie la ajar budak-budak, kadang-kadang tu kita tak pernah terfikir pon semua tu. Thanks sayang buatkan saya tersenyum. hehe

0 gosip anda:

´